När Det är Svårt

Hjärtat bultar, rasar - andning ansträngd, svettvarma handflator. Allting i en tunnel, en arbetsplats i vadderat brus - rörelser i ögonvrån, röster som glider utanpå, det. Är så här det är när det är svårt.

Jag inser det är faktiskt bara Andra Gången. Ja, visserligen - Hon var med Andra Snubben flera gånger, ja, men det har bara varit En Annan Snubbe, och jag visste det skulle det här skulle hända.

Jag visste det verkligen, troligtvis redan när vi var där tillsammans - vännen i Dortmund, och att hon skulle tillbaka, själv, och jag visste det redan då, har hanterat det på sätt och vis i förväg, till och med sagt till Honom det är OK, så: redan hanterat, egentligen.

Men jag hör ingenting resten av den här dagen.

Kan enbart tänka på att lägga mig någonstans och sova, stupfull - någons soffa, hålla om, säga allt går över, gråta gå sönder ge upp.

I bilen hem orkar jag tänka på Varför. Varför reagerar jag så här, så här inför Fullbordat Faktum - jag visste ju om det, innerst inne, redan i vintras, och definitivt under kvällen igår, men: det saknas en återknytning, vi ses inte dagen efter som vi brukar (och: brukar förresten, det har ju förutom med Snubben, alltid Varit Jag, som varit "iväg"), och dom fortsätter tillbringa tid, sådan Tid, som i mitt huvud ser ut ungefär som Vi Tillsammans, bara att det är Han och jag är här osv osv etc etc, förstås - det,
är ganska hardcore.

Men jag gör det. Tar mig till kvällen. Vi pratar.
Lugnar. Landar.

Och så är det OK, jag kommer kunna hantera - tre veckor till isär där dom kommer fortsätta Tillbringa Tid, sådan tid, och så är och ska det bara vara, catch the moment, säger jag och jag menar det, hon är och ska vara fri, jag vet det är precis vad hon vill och exakt vad jag också behöver vara: fria, tillsammans, det går, gör ont, men.

Går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0