Intervjufråga #7

Journalistens fråga: Hur räcker tiden till att upprätthålla alla relationer på ett kvalitativt sätt?

Mitt svar: Den delen är svår. Jag har heltidsjobb och två små skolbarn på halvtid. J pluggar på högskolenivå och har mycket med sig själv. Så. Tiden räcker inte egentligen. Därför blir de extra relationerna begränsade i antal - och jag skulle personligen inte vilja ha mer än en utöver henne i taget, just därför jag känner jag inte skulle kunna göra det bra.

En tidigare sekundärrelation avbröt jag av just precis det här skälet. Jag kände jag inte kunde ge det hon behövde tillräckligt bra av tidsskäl utan att i så fall förlora precis allt eget utrymme i vardagen - och kunde se att ingen skulle må bra i det = vi avbröt, fast vi tyckte om varandra. Tiden räckte inte.

Det är viktigt med förväntningar också. Man måste prata om detta. Vad man kan och inte kan och behöver respektive inte behöver, och se om det finns praktiska förutsättningar göra den matchningen. Om inte: in another lifetime when we are both cats (Vanilla Sky). :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0