Intervjufråga #5

Journalistens fråga: Hur är det med öppenheten? Hur stor är förståelsen – i allmänhet – hos omgivningen för polyrelationer? Skulle det vara möjligt att till exempel på jobbet komma ut som poly, eller skulle det vara för kontroversiellt?

Mitt svar:
Jag kan bara svara för mig själv..i vår bekantskapskrets lever vi relativt öppet med detta. "Öppet förhållande" som relationsstatus på facebook, liksom. :) Och många av våra både egna och gemensamma vänner vet vad det innebär.

Men jag håller det för mig själv på min arbetsplats..inom familjen, föräldrar och så - mina barn vet inte att det "finns andra".. Det är svårt fast det inte egentligen borde vara så, eller hur.. Så många andra konstiga sätt att leva är helt etablerade, detta fortfarande kontroversiellt - fast det enligt min mening är det naturligaste i världen, what's the harm in fri kärlek, liksom.

Jag tror det handlar om att det är ett sätt att leva som utmanar så många andras..att om man tar upp det måste man försvara, förklara - därför att många kommer ha svårt att naturligt hålla med, och ifrågasätta..kanske i försvar av sin egen livsstil, som enligt det här perspektivet egentligen innebär att Välja Bort och Avstå, vilket gör att man närmar sig en personlighet i samtalet som förmodligen överskrider de flestas - definitivt min - integritetsnivå i många situationer, t.ex. på jobbet. .

Hoppas du förstår vad jag menar. . Det är svårt säga "hon får knulla med andra och jag har inget emot titta på" i lunchrummet utan att darra lite med soppsleven, om jag hårddrar det lite.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0