Ordet jag inte kan

Det finns ett ord jag verkligen gillar men inte kan. Vare sig komma ihåg vad det heter eller tillämpa. Det att känna glädje över sin älskades delade närhet med någon annan.

Det är en tillfällig glömska, tror jag - eller hoppas, i all fall ny. Jag kunde förut. I vintras, jag hade läst och tänkt och pratat och lärt mig - kunde: gngh. Jag kommer inte ihåg vad det heter. Att genuint värmas själv av den lycka och spänning Den Andra upplever med någon annan. Hon med Honom igen i Frankfurt en vecka. Det är ett av höstens stora Men. Och jag önskar så djupt jag kunnat glädjas. Men det är Ordet jag Inte Kan (det gör bara Ont).

Kan du?

Kommentarer
Postat av: Helge

Medglädje.

Compersion.

2011-08-24 @ 20:03:23
Postat av: Polylife

Compersion!



Och: medglädje, har jag inte hört förut, men vilket fantastiskt ord, tack! :D

2011-08-24 @ 21:03:36
URL: http://polylife.blogg.se/
Postat av: Amadeus

Inser att det var ett tag sedan du skrev detta.. Men jag sitter i liknande sits. Lever i ett polyförhållande där min partner är polyamorös och jag är polysexuell. Vi är bäst ihop. Jag älskar oss, precis som du yttrar att du tänker kring dig och din fru. Men det finns ett problem... han känner medglädje när jag är med någon annan eller snarare, han är väldigt obrydd, men jag känner det inte när han är med någon annan. Så länge det är sex går det bra... men den att dela honom känslomässigt.. Det börjar ta emot. Hur hanterar du detta idag? Känner du att du måste lämna henne trots att du vet att du inte kan leva i ett monogamt förhållande? (Det kan inte jag heller)



Allt gott!

2011-11-11 @ 12:22:37
Postat av: Polylife

Amadeus: du har svar i nytt inlägg längst upp i bloggen. <3

2011-11-19 @ 08:59:01
URL: http://polylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0