Intervjufråga #10

Journalistens fråga: Om vi fortsätter att använda termer som primärpartner och sekundärpartner, hur stor är öppenheten mellan dig och respektive partner när det kommer till att du faktiskt ska träffa den andra? Kan det till exempel bli så att man tackar för maten, diskar undan och meddelar att man tillbringar natten någon annanstans? Även om man arbetar aktivt och medvetet med svartsjuka kan jag se hur ett sådant scenario möjligen skulle nagga lite på tryggheten. Eller drar jag för långtgående slutsatser?

Mitt svar: Det är precis så det är - och, för mig är det tvärtom själva basen för trygghet. Om jag vet att hon är med någon annan när hon är det vet jag också automatiskt när hon inte är det.

Om jag inte visste vore varje stund vi var isär en tänkbar träff med någon annan. På det här viset vet jag när det finns något att hantera och har peace of mind när det inte gör det.

Så. Öppenheten är faktiskt total: "på tisdag nästa vecka vill jag träffa X", "imorgon är Y där och jag vet inte när jag kommer hem" - på det viset hinner också ens partner, alltså ibland jag, förbereda sig både mentalt och praktiskt, så man kanske själv väljer att träffa en kompis eller göra något annat aktivt där man inte bara sitter och grubblar. Eller gör just det - om det är vad man behöver!

Fast en grej..vi försöker ha hyffsad framförhållning..så man inte riktigt som du beskriver, reser sig upp efter middagen - utan att man i så fall redan sagt det någon eller några dagar tidigare. Mer än man tror handlar om förväntningar. Att man inte är inställd på något som inte kommer att ske. Det här handlar om ärlighet också..och tillit. Om jag vet att hon säger när hon träffar en annan - vem det är och var dom är och vad hon får ut av det, varför det är viktigt för henne..vågar jag samtidigt lita på att hon inte gör något bakom min rygg.

Vi har sagt att det enda sättet att verkiligen Verkligen göra bort sig i vår relation - är att vara otrogen, i en sån här relation där det faktiskt inte behövs: att göra något man inte säger är helt enkelt inte OK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0