... dom sista frågorna

Journalistens fråga: Hur har ditt liv förändrats under det här året?

Mitt svar: ... har kommit i kontakt med mina känslor och hittat språket att uttrycka dom, hittat en helt annan ärlighet och rakhet med andra människor vilket gett mig bättre och djupare relationer.

Journalistens fråga: Vad är ditt främsta tips till någon som är nyfiken på livet som polyamorös?

Mitt svar: Berätta det för andra berörda! Oavsett om du redan lever med en partner eller inte. Flersam kärlek kan du per definition inte hitta fram till ensam - och ska du kunna göra det tillsammans måste du vara ärlig. Tänk igenom din drivkraft till varför du vill göra det - innan, och försök förklara det på ett sätt som inte är hotfullt eller nedvärderar det ni (om ni är två) redan har.

Men - obs, om drivkraften främst handlar om att du vill ha vägar ut ur ett dåligt förhållande, hitta dom först - och ta steget. Det är inte coolt "leta någon annan bättre" medan ni fortfarande är tillsammans. Polyamori är inte ett frikort att bete sig som ett svin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0