I teorin ...

Vid ritbordet är det busenkelt att göra rätt, på fältet betydligt mer komplicerat - plötsligt introduceras fenomenet Andra Människor, vilket sällan brukar innebära att något blir lättare.

Men i teorin är det glasklart vad som gäller och hur.
Wikipedia berättar: 

"Polyamori är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami, som är giftermål mellan flera parter."

Aah, och gifta mig fler gånger har jag inte tänkt mig - och i så fall absolut inte med mer än en person (huh!)... Så då är det väl den - den polyamorösa principen om kärlek till flera, som vi från allra första början, mer eller mindre uttalat, byggt vår spirande relation på.

Det finns inget intresse i det här förhållandet att vara Allt för varandra, att göra någon Hel eller inte kunna Leva utan den andra.

Någon bättre definition av Kvävande Tvångsmässigt Förhållande än utgångspunkten att man inte kan leva utan varandra har jag inte kunnat hitta. Ärligt, ska någon vara med mig för hon inte kan annat!..!? How dysfunctional IS that.. ? Nej, tack - var med mig för att du vill, inte som något livsuppehållande trygghetsknarkande, för det kan jag inte ge dig.

Jag rör mig - och det behöver du göra också, annars kommer du bli ensam kvar och så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0