Grundborrning

Så...även om jag i forum på nätet redan har anklagats för att skriva omständigt och inte Ärligt reflekterande: just idag känner jag mig ändå såpass påväg in i mitt eget huvud - och Fast kanske där inne om Otur - att jag i alla fall fäller upp vallgravsbron och spärrar igen, ytterligare mer.

Jag väljer att istället konstatera att det här med polyamori 'n related verkar vara en ganska starkt levande kommunitet - det går att fördjupa sig och dyka ner i rejält. Det är också vad jag känner för att göra. Dra igen dörren, upp filten och ner rullgardinen - och nörda ut, glasögon och absint och allt. Så under julveckan - smått fasansfull period i den sprängda kärnfamiljens tid - hittar ni mig bland annat här:

Polyheart.se - Forum för flersamma, med också info om olika lokala nätverksträffar etc.
Polyamori i Sveriges Radio - inslag i P1:s program Tendens, inte lyssnat på än men ska.
The Ethical Slut - utvecklar sig allt mer till en bibel och räcker garanterat hela julen och mer.
da Poly Geek Conference - ja, så heter den ju inte och det är en ocean av tid kvar, men som evidens för just det här med Kommunitet: visst är det c-ute att det finns underlag för en hel helg i navelskådandets tecken runt precis det här ämnet, jag kommer sitta i bänkraden längst fram med ett äpple jag inte vågat ge till fröken i knät.

Och ser ni mig nu under veckan maniskt sorterande skräp nere vid kvarterets översnöade återvinningsstation, mitt under Kalle Anka @ Julafton - mata mig nötter, säg att Det Ordnar Sig, kanske till och med ge mig en kram?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0