"Sök hjälp"

Jag har blivit ombedd söka hjälp. Man har oroat sig för min mentala hälsa. Det har anförts att min strävan efter Frihet skulle vara Självdestruktiv. Jag tror jag måste förtydliga. 

I sajten Familjelivs forum oroar man sig för hur jag mår, och då det tillhör god ton att bemöta en sådan fråga med ett svar kommer det här: jo tack, bra.

Jag mådde visserligen piss när jag startade den här bloggen för ett par veckor sedan, men sedan dess har jag jobbat något oerhört med mig själv och skälet till min Tappade Fattning - och utan att på något sätt vilja påstå att det är Färdigt, allting Enkelt och det här nu bara ripe greenfields ahead har jag trots allt ändå precis överlevt ett, om jag får säga det själv inte helt Odjärvt, leap of faith och lärt mig en himla massa bra grejer på kuppen.

Och OBS - appropå syftet med den här bloggen etc, vilket också efterfrågas i forumtråden ovan: den här sidan handlar inte om mitt och Hennes förhållande och hur svårt det kan vara med kärleken.. Domännamnet är inte ensablamassasvårlästafunderingarochhalvpoetisktstruntom- karlekenochdessprovningar.blogg.se, utan POLYLIFE, och då menar jag att det är vad den också ska handla om: hur man erövrar en polysexuell livsstil, inte som någonslags efterkonstruerad strategi för att behålla någon man älskar - utan som ett sedan länge uttalat självändamål, som sedan råkat korsa väg med Äkta Kärlek och någon jag verkligen tycker om.

Så målet, i det här sammanhanget, är inte Hon, utan det vi kan lära oss av att knulla med fler än varandra, utan att såra, kontrollera eller manipulera - vare sig oss själva eller någon av dom vi Möter längs vägen.

Och guess what, i all sin krävande märklighet - som ja, gjort mig trött och ledsen ibland - är det en helt fantastisk, mäktig resa som jag är stolt över att jag vågat mig på (och som därför alltså får mig må Bättre snarare än Sämre, men ja, tack för visad omtanke...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0