Sovljud

OK, här är den första grejen i det här sammanhanget som inte är rent polysexuell - vad det är istället vet jag faktiskt inte riktigt men det har definitivt med Närhet med Flera att göra.

Kanske är vi Flockdjur, bara - helt enkelt, och upplevelsen inte ett dugg djupare än så. Det anmärkningsvärda då är väl snarare, att vi inordnat vårt samhälle på ett sådant sätt att det blivit så sällsynt.

Vilket då? Jo, just det där att Sova Tillsammans - mer än två, varje gång jag gjort det senaste åren har minst en av dom övriga inblandade varit under 9 år = barn som kommit över till föräldrarnas säng etc etc.

Men det rogivande ljudet av tunga andetag, en kropp som vänder sig om - en värme som kanske kommer närmare, och stillheten av människor som kommit till ro tillsammans, jag sov inte så mycket natten till lördag, jag erkänner, men jag tyckte mycket om ljudet av dom som gjorde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0