Pay Day

Och så kommer lönen för allt hårt arbete - en fredag, ja men mitt i månaden, plötsligt, oväntat och spontant: när vi vaknar upp den här morgonen ligger vi tre stycken i samma säng.

Det blev inte som någon trodde. Eller planerat. Tänkt sig.
Det blev bättre.

Vi som spekulerat, diskuterat - schemalagt, till och med - och så står vi plötsligt i en bar med ett annat par och Synkar Agendor, jag dricker omdömeslösa mängder Kilkenny i vanvettigt tempo, men när Läget Blir Skarpt är jag plötsligt glasklar och lotsar igenom allt till en taxi, där vi nu bara är tre, men vilka tre, och när jag morgonen efter kommer till liv med två nakna kvinnors händer över hela min kropp är det inte ens Det Bästa.

Det Bästa är allt Hon får - för allra första gången Så Här - och att jag är med och Ser.

När vi är själva igen lördag förmiddag Kramas vi, går igenom - stämmer av, lär oss, gläds, vilar stilla. Vi ligger i varandras armar - igen och det Är Vi, Det är bara Vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0