Lita & Oheliggöra

Den här bloggen handlar inte om att min tjej låg med en annan när jag inte var med. Den handlar om hon ska kunna göra det igen.

Jag känner mig helt klar över att dom här sakerna vi börjat laborera med nu tillhör det svåraste man kan hålla på med, kanske inte bara i ett förhållande - utan i livet i sig. Det är saker som aktualiserar dom mest djupliggande, innersta delarna av ens väsen och person.

Alla ens rädslor, förhoppningar - drömmar och fasor, behov och historik.

Det är på det viset en oerhört intressant resa - och ett arbete med en själv, som jag så här inledningsvis inbillar mig har förutsättningar att leda längre än till "bara" den fria relationen och ökad öppenhet runt sex och närhet. Andra, ännu större frågor kopplade till en själv och ens personlighet - men det. Är än så länge en obekräftad teori och får låta sig visas med tiden.

Man kan göra detta ensam, som fri singel - och själv, jag vet inte om det är lättare eller svårare, men det är hursomhelst inte ett alternativ för mig. Jag vill göra detta med Henne. Det är för att vi ska kunna leva tillsammans varaktigt - länge, så länge Ödet vill, utan att begränsa eller låsa fast (vilket ju allt som oftast visat sig leda till precis det motsatta, det man vill undvika - att man glider ifrån varandra), vi ska klara av det här.

Och om det ska gå fordras tillit. Jag måste tro på och låta skjunka in i mig det hon säger, visar - gör och inte gör. Jag måste våga ta ansvar för och visa mina egna känslor och reaktioner på vad som sker. I det kan vi mötas, lära känna - förstå, och hitta vägar ut och igenom, strategier och metoder som fungerar för oss. Det är den delen som handlar om att lita på kärleken, som vi ju konstaterade förut är en av åtminsonte tre grundbultar i den polysexuella livsstilen.

Den sista delen handlar om att oheliggöra akten av sex - och är vad vi just påbörjat tillsammans nu. Det är ingen djärv gissning att den här bloggens framtida inlägg till stor del kommer kretsa kring detta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0