Enas om Hur

Det är kaos i själ och hjärta. Men frid i kropp och huvud. Vi vill och ska göra det här. Det kommer bli bra - till slut, när vi bara Enats om Hur.

Nu yr flisorna av konventionerer som rasar. Nu skönjas konturerna av Någonting Nytt. Nu växlas ömmaste kärleksbetygelser och djupaste löften om närhet med kalenderbaserad planering om sex med andra och detaljerat  regelförfattande om vad vi får och ska och bör göra tillsammans dom.

Vi vänder och vrider, skrattar och frågar - gråter och undrar, svarar och kramas, mest kramas vi. Kramas vi, har sex, ibland, också - fortfarande svårt, det blixtrar bilder jag inte vill ha, och jag känner som jag måste Prestera, passera - något slags olympiskt kval, vilket jag då förstås absolut inte skulle ha gjort, men mest Kramas vi.

Kramas vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0