Eftermatte

Det har snöat den natten - och när vi går genom vintermorgonen håller hon min arm och pratar, hon pratar, jag säger saker jag inte längre minns, och skakar, så skakar jag att flera hundra snöänglar kommer på fötter, viskar: lyssna, du jag tror du borde Lyssna.

Så det är detta man får när man i jakt på Något Äkta sätter ut från trygghetens lugnaste utpost i prydligt inredda radhuset på lagom avstånd från sta'n - med fru och barn och tilläggsisolerat förråd med hundratusen sorters jävla skruv rationellt sorterade i perfekt vinkelrätt upphängda hyllsektioner från Mio.

Man får en tidig morgonpromenad genom ett snövått industriområde i Högsbo där den du kommit så skrämmande innerligt Nära berättar om varför, var och hur hon knullat vännen jag själv fört henne samman med - ja, jag minns fortfarande första gången vi sågs, vi köpte pizza på Old Corner - alla tre: vegetarisk salami, nu har hon sugit hans kuk.

Men så ... något når in genom bruset och säger jag borde lyssna, vi blir stående i porten till industriarbetarnas måndagsångest - och jag hör, hon är mjuk och allt hon säger hade jag kunnat säga själv, om det varit tvärtom, och en liten stund förstår jag och vet precis: det är mig hon vill vara med, det där var "bara" Någon - det var kul och det var bra, men jag är Han och Det är Vi.

Vi går tillbaka och alla är där och jag vill inte längre kräkas, jag kommer inte heller dricka skallen i bitar och kväva flödet av kärlek men smärta med sprit - jag står kvar och när nästa DJ lägger på t'most pretentious av stereotyp pop-EBM sitter hon i mitt knä i soffan, Håller Om och plötsligt kan jag andas igen, och jag ser Henne för första gången sedan den här morgonen.

Och ooh - herregud, jag tror jag älskar denna kvinnan, och samtidigt som det direkt gör det Allting Värt är det förstås en jättedum idé - insikt - att få, när hon just berättat att hon legat med en annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0