Intervjufråga #2

Journalistens fråga: Du pratar dels om öppna relationer, dels om polyrelationer. Vari ligger skillnaden mellan dessa två tycker du?

Mitt svar: ... jag vet inte vad skillnaden mellan dessa två egentligen är - eller om det är viktigt, men tror jag personligen tänker att Öppen Relation är mer av sexuell karaktär, dvs du får dela kroppslig men inte känslomässig närhet med andra, medan allting Poly innehåller större eller mindre grader av även mer emotionell närhet.

På det viset är den Öppna Relationen nog mer vanlig..för hur svårt det än kan verka att lära sig hantera att ens partner delar säng med andra ibland för de flesta nog ändå är betydligt ännu mer svårt accptera och leva med att han/hon har djupa känslor med och för någon utöver en själv.

Så har jag iaf upplevt det själv. Och erövrat (och "utsatt" min partner för) det här i steg (börjat med Sex, gått vidare med det som är djupare). Vi kan prata mer om det om du vill. Eller inte. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0