Intervjufråga #8 och 9

Journalistens fråga: Bor ni tillsammans eller finns det planer på att flytta ihop? I så fall, är det hela polyfamiljen eller bara du och din partner?

Mitt svar: Vi har just flyttat ihop. För fem dagar sen. Jag och min partner, absolut inte aktuellt att det skulle vara flera. Det är viktigt för oss att Detta är Vårat och inte Fleras. Det att vi lever poly är en utmaning i den här nya vardagen..det kräver praktisk planering och ett hänsynstagande som är lite speciellt. Jag vågar inte ännu säga hur det kommer gå - eller vad det konkret kommer innebära.

Journalistens fråga: Om man tänker utifrån ett tvåsamhetsperspektiv kring praktiska saker som gemensam semester, delad ekonomi och sådant, hur tänker du kring det utifrån ett polysammanhang?

Mitt svar: Hmm.. Där tänker jag nog inte att just Poly-frågan har någon större relevans. Det handlar om andra faktorer runt hur man vill arrangera sitt gemensamma liv. För mig personligen: gemensam semester, absolut - så mycket som möjligt, jag älskar henne och vill dela så mycket tid som möjligt - gemensam ekonomi, absolut inte, dåliga erfarenheter relaterade till ofrihet i tidigare relation. Och dessa frågor överhuvudtaget enbart applicerbara på min primärpartner. Med övriga: inte. Det får bli som det blir och vi planerar/tänker inte så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0